2 D-кодування та його значення в маркуванні продукції
28/01/2020
Система кодування
та дешифровки інформації стара як світ і
виникла разом з бажанням людини ідентифікувати результати своєї праці
з конкретною персоналією. Різноманітні сфери життя, починаючи від ремісництва,
закінчуючи військовою справою і торгівлею так чи інакше у своїй
діяльності завжди використовували позначки, зарубки, символи, тавро, тощо, що
можна було б описати одним словом – кодування.
З часом системи кодування
мінялись, вдосконалювались і вже в еру високого технічного поступу набули нових
форм. Розвиток інформаційних технологій дав змогу використовувати електроніку
для генерації, нанесення та зчитування нового винаходу – лінійних штрих-кодів.
Здавалось, на цьому можна було б поставити крапку, і в принципі надовго забути
про розвиток чогось більш досконалого. Проте дорозі до ідеалу не має кінця) В
1994 році в Японії було розроблено QR-код. Quick Responsible Code – тобто, той,
що швидко розпізнається. До швидкості ідентифікації зашифрованого повідомлення
також додалась можливість кодувати більшу кількість знаків. Пізніше, були розроблені
близько десятка подібних шифрів, проте вони не набули такої популярності з ряду
причин. Серед цих кодів можна виділити зокрема Actec Code, PDF417 та Data Matrix
Code. Їх використовують в вузько направлених галузях і в різних країнах. Actec
Code наприклад досить розповсюджений в країнах Латинської Америки, а PDF4117
часто використовується для ідентифікації при авіаперельотах. Проте QR код все ж
займає першість в цьому списку популярності .Дана абревіатура наразі є
загальновживаною як єдина у своєму роді технологія, як то було з
Xerox, наприклад. На батьківщині, в Японії, код став настільки розповсюджений,
що за його допомогою працює велика кількість віртуальних магазинів. Принцип
доволі простий – на вітринах торгової площі знаходяться макети товарів
з видрукованими на них QR-кодами, якщо Ви обрали певну річ
– проскануйте код, заповніть форму, і протягом кількох годин цей
продукт Вам доставлять прямо додому. Цей приклад може служити ілюстрацією того,
як віртуальне почало тісно переплітатись з реальним. В Україні технологія QR вже завоювала популярність широких мас, і
навіть великі підприємства та виробництва при здійсненні логістичних
операцій вдаються до маркування товарів квадратним кодом. Наступний крок
розвитку технологій автоматизації виробництва та верифікації товарообігу буде
саме в цьому напрямку. В країнах Європейського Союзу вже успішно діють
спеціальні системи верифікації, такі наприклад як програма Track and Trace.
Вона дозволяє прослідити весь шлях продукту від виробника до кінцевого
споживача. І все це, також можливо завдяки системі Quick Response.
Американський
науковець та футуролог Мітіо Кайку у своїй
книзі «Фізика майбутнього» зазначав, що тенденція розвитку сучасних
технологій зберігається за принципом зменшення фізичних носіїв,
пропорційно до збільшення їхніх потужностей. Сучасність – це 2D кодування та
його ідентифікація, а компанія Gera – флагман цього руху в Україні.